Jakie są możliwości dzisiejszych terminali płatniczych?
Klienci, którzy odwiedzają punkty handlowe bądź usługowe, coraz częściej szukają wzrokiem terminala płatniczego, znajdującego się na stanowisku pracy obok urządzenia fiskalnego. I nie ma w tym nic dziwnego. Tego typu technologie oferują naprawdę szybkie oraz wygodne finalizowanie transakcji, co znacząco podwyższa komfort zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumentów właśnie. Ale co jeszcze mogą zaoferować współczesne terminale płatnicze? I dlaczego warto zaopatrzyć się w takie rozwiązanie sprzedażowe?
Nastały czasy płatności elektronicznych?
Nieustanny rozwój technologii, przestrzeni informatycznej, a wraz z nimi też współczesnych narzędzi bankowości, przyniósł wiele nowoczesnych rozwiązań. Takich jak właśnie płatności elektroniczne, które nieustannie zyskują na popularności. Klienci coraz częściej wolą uiszczać należną kwotę za towary bądź usługi przy użyciu karty płatniczej, a nawet i telefonu. Coraz częściej „nie wyobrażają sobie”, że takiej możliwości mogłoby nie być. Coraz częściej po prostu nie mają przy sobie gotówki. Zamykanie transakcji za pomocą terminali i kart jest dla niech po prostu znacznie wygodniejsze, szybsze, a przy tym także bezpieczne. W związku z tym istnieje duże prawdopodobieństwo, że pomiędzy przedsiębiorstwami korzystającymi z takich technologii sprzedaży, a firmami, które nie akceptują płatności elektronicznych, pojawi się przepaść i będzie się ona pogłębiać. Oczywiście, z korzyścią dla tych pierwszych. Jeżeli klient nie uzyska możliwości zapłacenia kartą – zwyczajnie pójdzie do konkurencji, która takie rozwiązanie oferuje.
Funkcjonalności współczesnych terminali płatniczych
Opisana wyżej kwestia to zasadnicza rola urządzeń peryferyjnych, o jakich mówimy. Urządzeń, które dzięki temu zyskują praktycznie uniwersalny charakter, przez co sięgają po nie naprawdę rozmaite działalności. Zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa, trudniące się sprzedażą towarów lub świadczeniem usług, funkcjonujące w trybie stacjonarnym bądź mobilnym. Sytuację tę ugruntowuje fakt, że technologie takie, jak choćby nowoczesne terminale płatnicze PayTel, proponują coraz więcej dodatkowych rozwiązań. Przykładowo, urządzenia te pozwalają klientowi uzyskać różne doładowania telefoniczne albo nawet zmienić plan taryfowy. Co więcej, dają możliwość opłacenia rachunków (za gaz, prąd czy wodę). Wspierają tworzenie systemów lojalnościowych, obsługują bony oraz mają udział w wystawianiu faktur lub rachunków z poziomu terminala w pojazdach taksówek. A przy tym potrafią być przeznaczone do pracy stacjonarnej lub mobilnej czy też oferować ciekawe rozwiązania w zakresie konstrukcji.
Dlaczego warto zainteresować się terminalami płatniczymi?
Z kilku powodów. Po pierwsze – ponieważ konkurencja się w nie zaopatruje, a klienci coraz częściej wymagają takich rozwiązań, o czym już wspomnieliśmy. Po drugie – wraz z nowym, powszechnie obowiązującym systemem fiskalizacji, nastanie czas kas fiskalnych online, które w standardzie będą zapewniać współpracę z terminalami płatniczymi. Po trzecie – powstał program wsparcia Polska Bezgotówkowa, który oferuje mniejszym przedsiębiorstwom stosowanie tych technologii na korzystnych warunkach przez okres 12 miesięcy (oczywiście, po spełnieniu odpowiednich warunków). Wszystkie te czynniki promują transakcje bezgotówkowe i sprzyjają umacnianiu ich pozycji we współczesnym obrocie gospodarczym. Jeśli więc nie chcemy pozostać w tyle, powinniśmy korzystać z narzędzi dostarczanych oraz popularyzowanych przez nowoczesne technologie sprzedaży.
Na szczęście ja już się nimi zainteresowałem jakiś czas temu 😉